Ahlstrom on myynyt Munksjön osakkeita 10 miljoonan euron arvosta

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 23.9.2015 klo 16.55

Ahlstrom on myynyt Munksjön osakkeita 10 miljoonan euron arvosta

Ahlstrom, globaali korkealaatuisten kuitumateriaalien valmistaja, on myynyt 1 300 981 Munksjö Oyj:n osaketta noin 10 miljoonalla eurolla. Ahlstrom kirjaa kaupasta noin 3,2 miljoonan euron myyntivoiton vuoden 2015 kolmannen neljänneksen tulokseen.

Ahlstromin saamien tietojen mukaan myydyistä osakkeista lähipiiriin kuuluvalle AC Invest Five B.V.:lle myytiin 902 000 osaketta noin 6,9 miljoonan euron arvosta.

Osakemyynnin jälkeen Ahlstromin omistus Munksjössä on laskenut nollaan prosenttiin.

Lisätietoja:
Juho Erkheikki
Talousviestintä- ja sijoittajasuhdepäällikkö

Satu Perälämpi

Ahlstrom lyhyesti
Ahlstrom on korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tavoitteenamme on kasvaa puhtaaseen ja terveeseen elinympäristöön tähtäävän tuotevalikoiman avulla. Kuitumateriaalejamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, terveydenhuollon kankaissa, laboratorio- ja bioteknologiasovelluksissa, tapeteissa ja elintarvikepakkauksissa. Vuonna 2014 Ahlstromin liikevaihto oli noin miljardi euroa. Yhtiömme 3 400 työntekijää palvelevat asiakkaita 22 maassa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.com.